حزم ودور انديشي در دوستي با دوستان و برخورد با دشمنان

کاریکاتور طنز

جوک،اس ام اس،تصاویرخنده دار و ترول ...

حزم ودور انديشي در دوستي با دوستان و برخورد با دشمنان

Untitled.jpg

دوست خوب راچون قلابی پولادین بر لباس خود بدوز و هرگز او را از دست مده.                                   ((شکسپیر((

دور انديشي و اينده نگري يكي از بهترين مزيت هاي انسان است. انسان با استفاده از دور انديشي از كارهايي پرهيز و كارهاي را انجام ميدهد تا اينده بهتري براي خود فراهم سازد همه ي انسان ها براي اينده ي خود مي كوشند تا بتوانند ان را مفرح و زيبا و بدون عيب بسازند حتي بعضي از انسان ها براي نسل هاي بعد از خودشان نيز افكاري در ذهن دارند و براي اينده بشري برنامه ريزي ميكنند و در حال تلاش هستند تا ارزش هايي را كه امروز در اختيار دارند را پيشرفته تر در اختيار نسل هاي بعدي قرار دهند.

كساني كه در حال زندگي ميكنند و براي اينده ي خود هيچ برنامه اي ندارند زندگي موفقي نيز نخواهند داشت انها از ذهن خود استفاده نمي كنند و ممكن است هميشه درگير يك مشكل باشند هر چند كوچك.تدبير و دور انديشي در ززندگي انسان بسيار با اهمييت بوده و هر كاري بدون تدبير و دور انديشي ممكن نيست و اگر هم ممكن باشد اينده و نتيجه ي خوبي در پيش نخواهد داشت.

امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید :امور جهانیان بر وفق تقدیر ساخته می شود و کس را به زیادت و نقصان و تقدیم و تأخیر آن تصرّفی نیست، لکن لازم است شخص در کارهای خود جانب حزم و احتیاط از دست ننهد تا اگر تدبیر با تقدیر موافق آید بر آرزو دست یافته باشد و هرگاه قضیّه به عکس شود، دوستان عذر بپذیرند و دشمنان مجال نیابند که او را به هدف تیرِ طعنه گیرند.

بر دوست خود، اعتماد بسیار مکن و تمام رازهای خود را بر وی مسپار؛ زیرا هنگام جدایی، کاری از تو بر نمی آید.

با دوستان خود مناسب و معتدل رفتارکن. زیرا ممکن است روزی دشمنت شوند و با دشمنان خود نیز بسیار دشمنی و بدی مکن؛ زیرا ممکن است روزی دوست تو گردند. همیشه راهی برای خود باقی بنه، لقمان، پسرش را گفت: با صد کسی مصاحبت کن و با یک نفر دشمنی مکن.

برادران دو نوع می باشند: گروهی که محل اعتماد می باشند و گروهی که برای خندیدن و صحبت مناسبند. نسبت به گروه اول از مال و جان دریغ مدار. با دوستانش دوستی کن و با دشمنانش دشمنی. عیب او را بپوشان و خوبی هایش را افشا کن؛ امابدان که اینگونه دوستان کمیابند مانند گوگرد سرخ که اکسیر می باشد.

باگروه دوم هم صحبت باش و لذت صحبت را قطع مکن و از آنان توقع بسیار نداشته باش.

کسی که دارای پنج چیز نباشد، زندگی بر وی گوارا و شیرین نیست: صحّت بدن، امنیت، توانگری، قناعت و یار موافق.

هر کسی که یاری نداشته باشد تا با وی مشورت نماید، شیاطن بر وی سوار می شود.


http://www.uplooder.net/

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 5 / 12 / 1392برچسب:,

] [ 11:19 قبل از ظهر ] [ kyan ]

[ ]